tirsdag den 1. maj 2012

Kettlebell-bølgen har slået mig omkuld..


Det er nu ca 5½ måned siden jeg meldte mig ind i Fitness World, og dermed også prøvede deres KettleCross-hold for første gang, og hold nu op, hvor er jeg blevet bidt af denne trænigsform!

Til de af jer, der endnu ikke har stiftet bekendtskab med kettlebell-træning, drejer det sig om jernkuglen med håndtag ovenfor, der bruges til en masse øvelser, der træner det meste af kroppen. Fitness World anbefaler at KettleCross bruges som suplement til ens almindelige træning, men jeg er blevet så vild med kettlebell-træning, at det er svært at finde motivation til andet. Jeg har trænet intensivt med 'bell'en i ca. en måned, grundet mit trænerkursus som kettlecross-instruktør, og det er ikke kun mig selv der kan se en forskel, min kæreste har også kommenteret forandring, så det virker altså, hvilket kun gør det endnu sjovere at træne!

Så se at få prøvet det, og se om ikke også i bliver helt tosset med KettleBell træning. Det kan prøves i Fitness World, CrossFit Copenhagen eller ved workshops bl.a. hos Kratos. Nu vil jeg smutte ud i det dejlige vejr og træne lidt med min elskede kettlebell. :)